خرده فروشی سنتی روز به روز در حال کاهش است. در این مقاله دلایل اصلی را برایتان بازگو می‌کنم:

دلیل 1: کووید-19

با توجه به شرایط دنیا طی دوسال گذشته و همه‌گیری کووید-19، بسیار از کسب‌وکارها دچار زیان شده‌اند و سهم کسب‌وکارهایی که فقط آفلاین بوده‌اند دو چندان بوده است. با توجه به تاثیر این بیماری بر جوامع، طبق عقیده برخی اندیشمندان، دنیا به قبل و بعد از این همه‌گیری مبدل خواهد شد و این تاثیر بعد از غلبه بر این بیماری همچنان پابرجا خواهد ماند.

کووید-19 نشان داده است که حتی زمانی که همه چیز در جهان متوقف می‌شود، تجارت الکترونیک در جریان است. به هر حال، این بیماری همه‌گیر به یک فرصت طلایی برای تبدیل کسب‌وکار آفلاین، به آنلاین شده است.

این ارقام از Statista نشان دهنده هجوم عظیم مشتریان به سمت خرید آنلاین در 9 ماه گذشته است.
این ارقام از Statista نشان دهنده هجوم عظیم مشتریان به سمت خرید آنلاین در 9 ماه گذشته است.

دلیل 2: تغییر در روند الگو خرید مشتری

در طول دهه گذشته، تغییر شدیدی در الگوی خرید مشتری ایجاد شده است. تجارت الکترونیک تا حد زیادی روند خرید سنتی را تحت الشعاع قرار داده است.

در تحقیقات انجام شده توسط Statista، نشان داده شد که 75 درصد از مشتریان در ماه، حداقل یکبار اینترنتی خرید می‌کنند و این رقم شگفت‌آور است.

بنابراین به عنوان یک فروشنده، مسئولیت همگام سازی با شماست. از آنجایی که مشتریان شما در حال تکامل هستند، شما نیز باید در حال تکامل باشند.

دلیل 3: هزینه های راه اندازی بسیار پایین

به عنوان یک خرده فروش، همیشه باید به یاد داشته باشید که “اینترنت برای تجارت ساخته شده است” و در اینجا ما در مورد تجارت در یک منطقه یا شهر محلی صحبت نمی‌کنیم. در اینجا ما در مورد پوشش کشوری و حتی جهانی صحبت می‌کنیم. بهترین بخش این است که راه اندازی یک تجارت آنلاین برای شما هزینه زیادی ندارد.

شاید شما فقط یک خرده‌فروش کوچک از بازار بزرگ تهران باشید، اما از طریق تجارت الکترونیک، می‌توانید به مشتریانی در اصفهان یا هر جای دیگری در جهان بفروشید.

یک فروشنده موفق کسی است که از دیدگاه مخاطب هدف خود فکر می‌کند.

دلیل 4: دسترسی آسان‌تر به مشتریان

امروزه مشتریان ترجیح می دهند در حالی که روی مبل نشسته‌اند و یک فنجان قهوه می‌نوشند، خرید کنند تا اینکه به فروشگاه‌ها بروند. برای مطابقت با انتظارات مشتریان، فروشندگان نیز باید اطمینان حاصل کنند که همه شرایط را مهیا کرده‌اند.

توجه: به زودی تجارت الکترونیک در دنیای خرید غالب خواهد شد و شما باید قبل از از دست دادن همه چیز، حرکت خود را انجام دهید.

Please rate this