تولید محتوا و وبلاگ نویسی در وب سایت، شما را از سایر وب سایت ها متمایز می کند و شما با به اشتراک گذاری تجربیات خود در حوزه کسب و کارتان می توانید وفاداری و اعتماد مشتریان راجلب کنید.

 

در دنیای شلوغ اینترنت حتی اگر “نقشه گنج” را هم جستجو کنید هزاران وب سایت ادعا می‌کنند که نقشه‌ی گنج را دارند. اما مسئله این است چه چیزی این وب سایت‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند؟ پاسخ این سوال به صورت شسته رفته و خلاصه “محتوا” است. مهم‌ترین عاملی که وب سایت شما را برجسته می‌کند تا مخاطبین بیشتری خواهان وب سایت شما باشند تولید محتواست. به همین دلیل می‌خواهیم امروز در مورد اهمیت تولید محتوا پس از طراحی سایت صحبت کنیم.

 

تولید محتوا چیست؟

قبل از اینکه به اهمیت تولید محتوا بپردازیم، اول تکلیف کلمه محتوا را روشن کنیم و بدانیم محتوا چیست. تصور عامه مردم این است که اگر شما چند خط درون وبلاگ خود بنویسید و آن را منتشر کنید تولید محتوا کرده اید! اما این یک تصور غلط است و تنها بخشی از تولید محتوا شامل متن و کلمه می‌شود. محتوا در واقع هر چیزی است که شما برای رساندن منظور خود از آن استفاده می‌کنید. حال ممکن است تنها متن باشد یا اینکه یک عکس هم وسط مطلبتان داشته باشید. یا اینکه با یک ویدیو بخواهید منظور خود را برسانید. حتی ممکن است با یک پیام صوتی بخواهید منظور خود را برسانید.

چرا تولید محتوا اهمیت دارد؟

بسیاری از افرادی که متخصص در زمینه وب سایت می‌باشند معتقدند که بحث بازاریابیسئو بازاریابی محتوا دو استراتژی کاملاً متفاوت از یکدیگر هستند. ولی سئو و محتوا مکمل یکدیگرند و در واقع هریک بدون دیگری اهمیتی ندارد.

تولید محتوا و انتشار یک ابزار قدرتمند در سئو محسوب می‌شود که جایگاه شما را در نتیاج جستجوی گوگل بهبود بخشد. همچنین یکی از فاکتورهای مهم در رتبه بندی گوگل تولید محتوای جدید، منحصر به فرد و باکیفیت است. طبق مشاهدات و تحقیقات صورت گرفته می‌توان گفت سایت‌هایی که فعالیت بیشتری در انتشار مقالات و مطالب جدید دارند، رشد بازدید و بهبود جایگاه را در موتورهای جستجو لمس کرده اند.

نقش تولید محتوا در سایت

در بخش‌های قبل در مورد تولید محتوا و رابطه آن با طراحی وب سایت را بیان کردیم. در این بخش قصد داریم به چندین مورد از اهمیت تولید محتوا اشاره کنیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نقش محتوا در تقویت برند

ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه برای بازاریابی، از طریق تولید محتوا می‌باشد که شما می‌توانید با کمترین هزینه خیل عظیمی از مخاطبین را از برند خود آگاه کنید. تقویت برند و افزایش معروفیت آن از طریق تبلیغات بسیار پرهزینه است و از طرفی دیگر استفاده از روش‌هایی مانند تبلیغ دهان به دهان در حال حاضر و با بازار امروزی جوابگوی شغل شما نیست و سرعت محبوبیت شما در این حالت بسیار آهسته است. بنابراین تولید محتوا می‌توانید تاثیر زیادی در ارتقای برند شما داشته باشد. از طریق محتوا به راحتی می‌توانید محصولات خود را معرفی کرده و با استفاده از انتشار عکس یا فیلم از محصول خود خدمات برند را بهترین و موثرترین شیوه معرفی کنید.

یافتن مشتریان جدید

هدف اصلی از بازاریابی و هزینه برای تبلیغات یافتن مشتری جدید و افزایش فروش می‌باشد. با استفاده از محتوا یا مقاله‌ای که منطبق بر اصول سئو باشد می‌توانید به این هدف دست پیدا کنید. با استفاده از محتوای سئو شده می‌توانید در برخی کلمات کلیدی در نتایج جستجو دیده شوید که در این شرایط افراد بیشتری از سایت شما بازدید می‌کنند. با استفاده از تکنیک‌های سئو می‌توانید این افراد را به سمت صفحه هدف که همان معرفی محصول است جذب کنید.

کمک به لینک سازی

چه چیزی باعث می‌شود که وب سایت‌های مشابه شما به وب سایت شما لینک بدهند؟ “محتوای عالی”. اگر بهترین محتوا را ایجاد کنید وب سایت‌های دیگر تمایل دارند که محتوای شما را به اشتراک بگذارند. با استفاده از همین اشتراک گذاری می‌توانید ترافیک خوبی به ازای بک لینک ها دریافت کنید. این موضوع تنها به افزایش ترافیک ختم نمی‌شود، بلکه افزایش اتوریتی و اعتبار سایت شما را به همراه خواهد داشت که در نتیجه آن منجر به بهبود رتبه شما در گوگل خواهد شد.

آموزش به مخاطبین

یکی از دلایل اهمیت محتوا و روش‌های افزایش مخاطبین پایدار استفاده از آموزش است. شما با توجه به صنف و کسب کار خود می‌توانید برخی آموزش‌ها را در وب سایت خود منتشر کنید. این کار برتری شما را نسبت به رقبا نشان می‌دهد. همچنین می‌توانید با استفاده از این آموزش‌های تصویری جهت فکری مخاطبین را برای خرید محصول عوض کنید.

ارتباط با مشتری

زمانی که محتوای تولیدی شما منظم و مستمر باشد، احتمال بازگشت کاربران به وب سایت شما در زمان انتشار محتوا افزایش خواهد یافت تا جایی که مخاطبین به شما اعتماد می‌کنند. در این صورت یک ارتباط غیر مستقیم میان شما و مشتریان ایجاد می‌شود.

همچنین با توجه به علاقه مندی کاربر می‌توانید علاوه بر متن از عکس و ویدیو هم استفاده کنید. طبق آمار روزانه بیش از ۵ میلیارد کلیپ در یوتیوب توسط کاربران مشاهده می‌شود. همین آمار نشان دهنده ی علاقه کاربران به ویدیو است.

چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم؟

برخی نکات در نوشتن یک محتوا از اهمیت ویژه ای برخوردار است که می‌بایست حتماً رعایت شود. در این بخش وبکیو به اختصار به این نکات اشاره می‌کند.

۱. در مورد موضوع محتوای خود تحقیق کنید. سعی کنید موضوعی را انتخاب کنید که هم کاربردی و هم جذاب باشد که در نگاه اول عنوان شما بتواند نظر مخاطب را جلب کند.

۲. متفاوت باشید. استفاده از محتواهای تکراری سایت‌های مختلف شما را از دور رقابت حذف می‌کند. سعی کنید در محتوای خود حرفی جدید برای گفتن داشته باشید.

۳. از اشکال مختلف استفاده کنید. سعی کنید محتوای خود را با استفاده از عکس‌های باکیفیت و ویدیوهای مرتبط با محتوا برای کاربر جذاب‌تر کنید.

نقد و بررسی

تولید محتوا و وبلاگ نویسی در وب سایت، شما را از سایر وب سایت‌ها متمایز می‌کند و شما با به اشتراک گذاری تجربیات خود در حوزه کسب و کارتان می‌توانید وفاداری و اعتماد مشتریان را جلب کنید. این روش منجر به افزایش ترافیک و در نهایت افزایش فروش شما خواهد شد.

Please rate this